«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

درباره «محمد اصفهانی» به بهانه اثر ماندگار او در تیتراژ سریال «ولایت عشق» | خیال کن که غزالم

  • کد خبر: ۱۵۲۷۷۸
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
درباره «محمد اصفهانی» به بهانه اثر ماندگار او در تیتراژ سریال «ولایت عشق» | خیال کن که غزالم
محمد اصفهانی، سال ۱۳۷۳ بود که با تیتراژ سریال «آوای فاخته» روی شعری از ساعد باقری، محمد اصفهانی به طور رسمی به عالم موسیقی معرفی شد و دوسال بعد با آلبوم «النَور»، وجه دیگری از هنر خود را عرضه کرد.

شهرآرانیوز؛ چهاردهم تیر سال ۱۳۴۵ بود که حوالی اذان صبح، خدا به دکتر واعظی و همسرش پسری داد که نامش را به یمن تقارن با میلاد رسول اکرم (ص) گذاشتند محمد. صدای خوش پسر بعد‌ها از سوی پدر کشف شد و در ابتدای راه با تلاوت قرآن نزد استادان برجسته آن روزها، به استعداد او جهت داد تا جایی که در مسابقات قرآن نوجوانان قبل از انقلاب اسلامی، خوش درخشید و ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ هنگام استقبال از ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد، آن قاری دوازده ساله‌ای که در کنار امام ایستاده و قرآن می‌خواند، محمد واعظی است که بعد‌ها به محمد اصفهانی مشهور شد. محمد اصفهانی، پدرش را در چهارده سالگی از دست داد. پدری که برای پیروزی انقلاب به قدر جانش هزینه کرد و بر اثر عوارض ناشی از شکنجه‌های ساواک از دنیا رفت و محمد نوجوان را که تنها فرزند خانواده کوچک آن‌ها بود تنها گذاشت.

بعدتر با آغاز جنگ، مطب دکتر واعظی با همت همسرش به ستادی برای کمک رسانی به رزمندگان تبدیل شد و تنها راه امرار معاش محمد، نویسندگی در رادیو و مسافرکشی با پیکان یادگار پدر بود. با عبور از روزگار جنگ و بحران، سرانجام در سال ۱۳۷۶ موفق شد از رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شود و در همان ایام به دنبال علاقه و استعداد دیرینه اش، با محمدرضا شجریان آشنا شد و در کنار او اصول آواز را فراگرفت.

سال ۱۳۷۳ بود که با تیتراژ سریال «آوای فاخته» روی شعری از ساعد باقری، محمد اصفهانی به طور رسمی به عالم موسیقی معرفی شد و دوسال بعد با آلبوم «النَور»، وجه دیگری از هنر خود را عرضه کرد. آلبومی با تک خوانی عباس سلیمی و محمد اصفهانی که با محوریت مناجات خوانی تولید شده بود. در کنار ادعیه شعبانیه و ماه رجب، با تلاوت دل نشینی از دعای نور، زیارت عاشورا و... اثر معنوی ارزشمندی را از خود به جا گذاشت.

در همان سال بود که آلبوم موسیقی سریال «تنهاترین سردار» با آهنگ سازی مجید انتظامی منتشر شد و در سال ۱۳۷۷ هنگامی که مراودات او با بابک بیات و همایون خرم مسیر حرفه‌ای او را جهت داده بود، با آلبوم «حسرت»، در میان نسل جوان مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت. اما آنچه محبوبیت محمد اصفهانی را در میان مردم دوچندان کرد، هنگامی بود که پس از استقبال از آلبوم «تن‌ها ماندم» با قطعه معروف «غوغای ستارگان»، برای خوانندگی در پروژه «ولایت عشق» از سوی بابک بیات انتخاب شد.

سریالی به کارگردانی مهدی فخیم زاده و با محوریت بخشی از زندگی امام رضا (ع) تا شهادت ایشان. موسیقی «ولایت عشق» با آهنگ سازی بابک بیات و با صدای گرم و دل نشین محمد اصفهانی در زمینه تولیدات رضوی ماندگار شد به گونه‌ای که هربار با تداعی نام سریال، نوای اصفهانی در دل‌ها مرور می‌شود. محمد اصفهانی در این سریال علاوه بر تیتراژ ابتدایی و انتهایی آن، قطعاتی به زبان عربی در میانه سریال بر روی لحظات تراژیک و حساس از جمله لحظه شهادت امام رضا (ع) خوانده است.

او بار‌ها در مصاحبه هایش گفته است: پس از «ولایت عشق» محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرد و با وجود ارائه چندین آلبوم دیگر پس از این اثر، همچنان با سریال «ولایت عشق» در میان هوادارانش اعتبار دارد. اصفهانی که در کارنامه هنری خود، بار‌ها در زمینه‌های مذهبی آثار درخوری ارائه داشته، تک آهنگ «خیال کن که غزالم» را با آهنگ سازی آریا عظیمی نژاد به ساحت امام هشتم (ع) است تقدیم کرد و چکیده تمام تجربیات آوازی خود را عاشقانه با تلاوت و ضبط «صلوات خاصه امام رضا» به بارگاه مطهر رضوی عرضه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->